Venipedia

A genuinely Venetian field which, if necessary, can become a perfect meeting point to make four ciacołe.

Here lived Antonio Negretti, father of Jacopo Negretti, better known as Jacopo Palma the Younger.

Tell me more

The field takes its name from the adjoining church dedicated to the saint Luigi Ludovico d'Angiò, in Venice called Alvise which, according to tradition, in the 16th century the Venetian noblewoman Antonia Venier saw in a dream. It is said that the saint, who was bishop of Toulouse, told her where to build the temple dedicated to him. In addition to the church, Venier also built a monastery at her expense in which she retired to practice the teachings of Saint Augustine.

In 1411 numerous Augustinian nuns arrived in the convent, fled from Serravalle because of the civil war. Subsequently, in 1806, the nuns of Santa Caterina of Venice were hosted but after a few years the convent was closed. Currently, it appears that the camp welcomes a community of Canossian nuns, Daughters of Charity.

In the field of Sant'Alvise in 1566 lived the painter Antonio Negretti called Antonio Palma who was the father of the illustrious and renowned artist Jacopo Palma the Younger appellative of Jacopo Negretti.

Images gallery

Detail of the field.

Fin dal primo giorno abbiamo scelto un approccio differente: non riempire le pagine di pubblicità, non dipendere da investitori esterni e rendere disponibili i contenuti accessibili per chiunque, perché crediamo che la cultura non debba avere barriere. In questi 8 lunghi anni abbiamo scelto l'indipendenza, costruendo e autofinanziando in modo autonomo ciò che è oggi l'unica enciclopedia sull'argomento Venezia, accessibile a tutti, in modo fresco e sempre innovativo, visitata da centinaia di migliaia di persone all'anno, da tutto il mondo. È anche la tua bussola personale, grazie alle mappe che ti mostrano dove sono i luoghi di cui parliamo e come arrivarci, semplicemente premendo un pulsante. Gratuitamente. La nostra indipendenza editoriale è vitale, solo in questo modo possiamo continuare a produrre sempre più contenuti di alta qualità, verificati e aggiornati. Solo così possiamo inventare, costruire e rendere disponibili strumenti innovativi. Ora abbiamo bisogno anche del tuo aiuto. Supporta la qualità di Venipedia, con soli 29€ l'anno e ricevi la newsletter settimanale "Cinque dall'enciclopedia".

Sempre tuoi,
i Mastri Venipediani

Supporta Venipedia

Il tuo contributo non costituisce donazione, è un abbonamento annuale che ti dà accesso a servizi aggiuntivi. Il rinnovo di 29€ dell'abbonamento annuale è automatico. Puoi comunque metterlo in pausa o annullare il rinnovo, in qualunque momento, dalla tua area personale.

Read also